PlanB4You.eu ponzis...
 
Meldingen
Alles wissen

PlanB4You.eu ponzischema: ervaringen en feiten

68 Berichten
12 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
35.8 K Bekeken
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

PlanB4you.eu draait al enige tijd mee. Ze bestaan wellicht zelfs al bijna een jaar.

PlanB4you is een ponzischema waar je 40 euro bij kan inleggen. Voor die 40 euro krijg je het recht om te mogen klikken op advertenties. PlanB4you noemt dit het kopen van een wit blokje. Waarom er voor zo'n enorm suffe term gekozen is, is ons een raadsel, maar daar gaat dit topic niet over. Hier staat het uitgelegd.
Per klik verdien je 0,20 euro. Je mag maximaal 10 keer klikken per dag. Na 25 dagen heb je dan 50 euro. Dan is je witte blokje op. Vervolgens heb je de keuze om 50 euro te laten uitbetalen of je kan opnieuw een blokje a 40 euro kopen en de 10 euro laten uitbetalen.
Als je die 10 euro laat uitbetalen dan krijg je niet 10 euro gestort, maar slechts 7,50 euro. De 2,50 euro die resteert zou je kunnen uitgeven in de webshop van PlanB4You. Je kan ook de 10 euro opsparen om in een later stadium nog meer blokjes te kopen.

Werving van nieuwe leden.
Uiteraard biedt PlanB4You ook de mogelijkheid om mensen te werven. PlanB4You doet dit door middel van een binair systeem, wat betekent dat men steeds 2 mensen onder zich heeft. Je krijgt een deel van de winst van de mensen onder je, tot 5 niveau's onder je. Dit maakt echter niet dat PlanB4You een piramidespel is. Je winst hangt namelijk niet af van het al dan niet werven van nieuwe leden. Ook zonder het werven van leden kan je winst maken door deel te nemen aan PlanB4You. PlanB4You is dus géén piramidespel.

Wat maakt dat dit een ponzischema is?
Je moet geld inleggen (namelijk telkens 40 euro) en krijgt daar een rendement van 25% op in 25 dagen. Je krijgt immers 50 euro uitbetaalt, oftewel een netto rendement van 10 euro. Je krijgt dat rendement ongeacht of het bedrijf wat verdient aan jou en zonder dat jij iets doet waardoor het bedrijf geld kan verdienen. Je klikt namelijk dagelijks 10 advertenties aan en verder hoef je niets te doen. Dat maakt dat dit een ponzischema is.
Niemand wordt wijzer van het aanklikken van die advertenties. Er wordt 20 cent betaalt voor een klik van iemand die helemaal niet geïnteresseerd is in datgene wat die adverteerder aanbiedt. Er wordt namelijk alleen op de advertentie geklikt omdat diegene die klikt daar 20 cent voor krijgt. Kortom, zo'n klik is absoluut waardeloos voor de adverteerder want de bezoekers die hij krijgt zijn helemaal niet geïnteresseerd in wat er aangeboden wordt in de advertentie.

Ik heb nog niet onderzocht wie of wat de adverteerders precies zijn, maar het ligt voor de hand dat dit advertenties van PlanB4You zelf zijn en/of van niet bestaande bedrijven. Het aanklikken van de advertenties is slechts de dekmantel voor het ponzischema.

UPDATE: bovenstaand blijkt te kloppen. Unilever, het bedrijf achter de meeste van de merken die te vinden zijn op de bannerpagina van PlanB4You, verklaart helemaal niets met PlanB4You te doen.
Dat bewijst dat de enige bron van inkomsten van PlanB4You het inleggeld van de leden is, en dat ze dus niets anders kan zijn dan een ponzischema.

Is het erg dat PlanB4You een ponzischema is?
Ja en nee. Ja, want ponzischema's zijn bij wet verboden. Je bent dus illegaal bezig als je mee doet aan zulke praktijken. Maar ervaring leert dat de overheid niet of nauwelijks ingrijpt in zulke gevallen.
Verder is er, totdat PlanB4You uiteindelijk klapt, op zich geld te halen bij PlanB4you. Ze betalen, voor zo ver we hebben kunnen ontdekken, namelijk wel degelijk uit. Dit zal zo doorgaan totdat de aanwas van nieuwe leden staakt. Dan klapt het hele zaakje en is iedereen zijn inleg kwijt. Als je het goed gedaan hebt dan heb je uiteindelijk minder geld vast zitten in PlanB4You dan dat je er uitgehaald hebt, voordat ze failliet gaan.

De vraag is niet of, maar wanneer PlanB4You gaat klappen.

 
Geplaatst : 16/04/2014 12:07 pm
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Sandra Bos zegt dat ze garant staat dat PlanB4You geen ponzi is:
https://twitter.com/BosSandra/status/456786133394157568

 
Geplaatst : 17/04/2014 3:32 pm
(@jaapk)
Berichten: 27
Eminent Member
 

Erg overtuigend! Sandra Bos staat er garant voor!!! Niet de president van de Nederlandse Bank, niet de AFM of een andere financiële deskundige, nee Sandra Bos....
Zo werkt het niet, beste Sandra. En trouwens ook niet als je wel president van de NL Bank was geweest. Je kunt ons proberen te overtuigen met argumenten en een betoog opzetten, maar zomaar schreeuwen dat iets waar is omdat jij er garant voor staat is van geen enkele waarde en heeft nul overtuigingskracht.

 
Geplaatst : 04/06/2014 5:37 pm
(@planb)
Berichten: 11
Active Member
 

"maar zomaar schreeuwen dat iets waar is" ja JaapK.... wat zeg je nou ? volgens mij moet je het even omdraaien... zomaar schreeuwen dat het een ponzi zou zijn.... zonder dat je daar in verdiept hebt in het bedrijf zelf.. Ponzi Pyramide mensen die dit beweren zitten zo al zo niet als lid bij PlanB4you.. dit betekent al dat deze mensen geen bal verstand hebben hoe het allemaal in elkaar steekt. en zetten alleen hun mening hier op de site.. Waar zijn de mensen die zijn opgelicht dan? waar blijkt dat dit een Ponzi of Pyramide is ? Dit bedrijf is ingeschreven bij kvk. en hebben alle documentatie voor een gezond bedrijf... denk jij nou echt dat een bedrijf die aan de eisen voldoet zich voor doet als een ponzi ? man wordt toch wakker... als je nou echt een goed verhaal wil neerzetten of iemand naar beneden wilt halen zou je toch de stier bij de horens moeten pakken, en met keiharde argumenten moeten komen... begin als eerst maar naar het bedrijf toe te gaan, en doe je onderzoek. Durf te wedden dat je niet eens de eigenaar heeft gesproken... dus hoepel op en ga lekker iemand anders zijn business in de grond stappen...

 
Geplaatst : 03/07/2014 11:08 am
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Elke flapdrol kan zichzelf inschrijven bij de KVK. Als jij echt meent dat PlanB4You goed moet zijn omdat ze een KVK nummer hebben, dan spoor je niet helemaal of je weet niet wat een KVK inschrijving is..

Kijk eens naar Telexfree. Telexfree was precies hetzelfde als wat PlanB4You nu is. Mensen die een beetje logisch kunnen redeneren die zagen in dat het een ponzischema was. Toen waren de mensen die mee deden aan Telexfree precies zoals jij nu; ze vonden dat Telexfree hartstikke betrouwbaar was want ze waren toch echt ingeschreven, betaalden toch echt uit en waar waren die slachtoffers dan?
Kijk die mensen nu eens blij zijn. Als ze niet in de gevangenis zitten dan zijn ze hun geld kwijt, of allebei.

Nog een paar maanden, wellicht een jaartje, en dan is PlanB4You aan de beurt.

De scheuren vertonen zich nu al, trouwens. Als je even wat onderzoek doet naar de eigenaar van PlanB4you dan blijkt dat hij onder curatele staat en dat hij eigenlijk failliet is. En PlanB4You betaalt al steeds minder uit.. Succes met de laatste loodjes.

 
Geplaatst : 06/07/2014 7:09 pm
(@planb)
Berichten: 11
Active Member
 

Wat jij moet doen is.. een evenement bijwonen... en daar je info halen uit eerste hand halen Zo niet hou dan gewoon je smoel dicht... negatief persoon.
Vertoont scheuren, man je lult echt in de ruimte... wat een zielig figuur ben jij zeg.. als jij zo alles goed weet leg mij dan even uit hoe PlanB4you echt werkt met wat en waarmee.... en wat zijn visie is... je weet geen ene moer, het enig wat jij kan is iets opzoeken wat door iemand al is geschreven. allemaal aannames...

 
Geplaatst : 06/07/2014 8:06 pm
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Uit je agressie kan ik opmaken dat je het met mij eens bent maar het niet toe wilt geven. Anders had je wel netjes en inhoudelijk gereageerd.

Zie hier de scheuren:
http://www.plekkie.nl/category/planb4you/
Daar zie je dat er een aanzienlijke verlenging van de doorlooptijd van het uitbetalen en een lagere dagopbrengst is bij PlanB4You. De auteur van dat stukje is gebrainwashed, zo blijkt onder andere uit het feit dat hij het als een luxeprobleem ervaart dat hij minder geld krijgt en langer moet wachten op zijn geld. Hij denkt dat dat zou komen door investeringen, jij en ik weten beter en weten dat dat komt door de terugloop van nieuwe aanwas van vertegenwoordigers die geld inleggen bij PlanB4You.

En voor wat betreft de bijeenkomsten. MLM bijeenkomsten zijn sektarisch, zoals je weet.

Hier doet iemand verslag van de sekte bijeenkomst van PlanB4You.

Eerder verwees ik al naar de gang van zaken bij Telexfree. Lees dit topic eens door:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=57&t=141881

Je ziet dat daar volkomen helder en duidelijk onderbouwd wordt waarom Telexfree foute business is. Het is een ponzischema, ze hebben reeds grote problemen in hun moederland en nergens is een herleidbare bron van inkomsten, op de inleg van nieuwe deelnemers na.

Toch zijn er op dat forum een paar mensen die maar koppig blijven volhouden dat Telexfree goede business is. Zoals je kan lezen kunnen ze dat, net zoals jij, niet onderbouwen. Ze vinden maar dat je niet negatief moet zijn en dat je het niet snapt als je denkt dat Telexfree fout is. Precies zoals jij hier doet met PlanB4You.

Mag jij raden hoe PlanB4You gaat eindigen.

 
Geplaatst : 07/07/2014 8:56 am
(@planb)
Berichten: 11
Active Member
 

PlanB4you heeft totaal niets te maken met TelexFree, ze lijken niet eens op elkaar... dat is appels met peren vergelijken.
Wat een onzin om te beweren dat ik het eens zou zijn met jou mening... hahahaha..... jij scheert alles over een kam... maar ik zie dat je nog steeds niets kan uitleggen hoe PlanB4you werkt! voor mij een duidelijk gegeven dat jij totaal geen kaas van heb gegeten. Wat weet jij te vertellen over uitbetalingen!! je bent nergens van op de hoogte, tenzij je zelf lid bent en uit ervaring spreekt.. maar nogmaals er is alleen maar leden groei, ik kan dit alles weten ben zelf persoonlijk betrokken bij het bedrijf. dus schrijf jij maar lekker negtief, en lul maar lekker in de ruimte, ik lach me rot, en zal je zeker op de hoogte brengen en ook mijn verdiensten wat ik aanvraag.

maar zie dat je nog steeds niet durft op zo'n evenement aanwezig te zijn, waarschijnlijk ben je ergens bang voor

 
Geplaatst : 07/07/2014 9:50 am
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

PlanB4you heeft totaal niets te maken met TelexFree, ze lijken niet eens op elkaar… dat is appels met peren vergelijken.

Ze zijn eigenlijk vrijwel identiek; Je moet betalen om mee te doen, doet vervolgens iets nutteloos (het plaatsen van neppe advertenties bij Telexfree, het bekijken of aanklikken van neppe advertenties bij PlanB4You) en vervolgens krijg je opeens een bizar hoog rendement op je inleg. De werving van nieuwe leden gaat ook identiek; via sektarische bijeenkomsten. Ook wordt bij allebei de suggestie gewekt dat je er enorm rijk ("financieel onafhankelijk") van wordt en dat het een "passief inkomen" is.

Zoals je kan lezen in de startpost heb ik reeds uitgelegd hoe PlanB4You werkt.

Wat je misschien nog niet weet is dat ik jouw email adres kan zien en dus weet dat jij ook bezig geweest ben met Telexfree en dat je dat, net zoals je nu doet met PlanB4You, vurig doch ongefundeerd verdedigde op internetforums. Vertel de lezers eens hoe goed het afgelopen is met Telexfree en verklaar dan waarom PlanB4You volgens jou opeens wel zou moeten werken?

 
Geplaatst : 07/07/2014 10:12 am
(@planb)
Berichten: 11
Active Member
 

weer blijkt dat je onderbouwing over PlanB4you totaal geen waarde heeft, en is gebaseerd op jou mening en daar komt ook nog eens bij dat je het vergelijkt met iets totaal anders. "je moet betalen om mee te doen" UITERAARD ! jij betaalt toch ook je abbo voor je telefoon of sportschool om gebruik te maken van hun diensten.. niks verkeerd aan... "bekijken van advertenties is bij PlanB4you niet ter sprake... zoals ik al eerder had vermeld.. JIJ KAN NIET OORDELEN OMDAT JIJ NIET WIL/KAN OF DURF je laten in te lichten uit eerste hand met de juiste info hoe het bedrijf zijn inkomsten genereert.... I rest my case... en droom jij maar lekker verder..

 
Geplaatst : 07/07/2014 11:33 am
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Mijn telefoonprovider of sportschool doet mij geen rare beloftes over grote bergen geld als ik hen eerst geld geef. Die vergelijking slaat dus nergens op.

Waarom reageer je niet inhoudelijk? Door jouw wanhopige en inhoudsloze commentaar krijgt PlanB4You een nog slechter imago dan ze al heeft..

 
Geplaatst : 07/07/2014 11:38 am
(@planb)
Berichten: 11
Active Member
 

ga maar even studeren.... misschien ga je het dan wel snappen... www.klikkenmag.eu

 
Geplaatst : 07/07/2014 11:39 am
(@planb)
Berichten: 11
Active Member
 

ff nog wakker worden.... dit zijn geen beloftes dit wordt gewoon verdient en uitbetaald... ik reageer wel degelijk inhoudelijk.. maar jij draait om de feiten heen, verdiep in de materie, zolang jij dat niet kan/durf is het totaal onzinnig wat jij schrijft.

en ook heb ik niet gezegd dat je bergen geld gaat verdienen bij je sportschool of je abbo die je betaalt bij je telefoon provider... ik heb het gehad over de diensten waar jij dan ook gebruik van mag maken.... alles draai jij om.. maar goed.. je zal maar zo'n mindset hebben vreselijk...

 
Geplaatst : 07/07/2014 11:48 am
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

ff nog wakker worden…. dit zijn geen beloftes dit wordt gewoon verdient en uitbetaald…

Lees de startpost eens door. PlanB4You betaalt gewoon uit, dat betwist ik ook niet. Echter betaalde Telexfree ook gewoon uit. Totdat ze gepakt werden door de verschillende overheden in diverse landen, de directie achter de tralies verdween en vrijwel alle deelnemers hun geld kwijt waren.

en ook heb ik niet gezegd dat je bergen geld gaat verdienen bij je sportschool of je abbo die je betaalt bij je telefoon provider…

Maar je zegt wel dat je net als hen betaald voor hun 'diensten'. En jouw collegas van PlanB4you winden er geen doekjes om over wat die diensten zouden zijn:

https://twitter.com/Klikken_mag/status/485702909028728832

https://twitter.com/hboerlage/status/485756237343383552

https://twitter.com/Planbforyou_NL/status/486046424744730624

https://twitter.com/ronschoenmaker/status/472055314410647552

Je betaalt bij PlanB4You dus voor de belofte van bergen geld. En dat gaat goed, totdat het ponzischema inklapt.

Nogmaals, dit heb ik allemaal al uitgelegd in de startpost. Lees dat eens door en kom dan eens met een inhoudelijke reactie als je dat wilt en durft.

 
Geplaatst : 07/07/2014 11:58 am
(@planb)
Berichten: 11
Active Member
 

man,man,man, wat sla jij de plank mis.... dag opbrengsten zijn gekoppeld aan echte producten die worden verkocht, en dat fluctueert van dag tot dag.... en als je goed leest heb ik al lang en breed inhoudelijk gereageerd op jou onzinnige beweringen... ik ga hier niet inhoudelijk op in.. omdat jij je niet openstelt hoe PlanB4you echt werkt. echte bedrijven zijn opgezet door PlanB4you voor externe inkomsten, daar heb jij ook totaal geen weet van. daarom kan jij zeggen wat je denkt het blijft voor jou allemaal aanamens...

 
Geplaatst : 07/07/2014 12:12 pm
Pagina 1 / 5
Deel: