We share crowdfundi...
 
Meldingen
Alles wissen

We share crowdfunding / wesharecrowdfunding piramidespel oplichting

22 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
13.8 K Bekeken
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Nu PlanB4You afgelopen is en iedereen er achter is dat bancde options echt niet meer gaat uitbetalen, worden de sucker lists weer geraadpleegd voor het volgende stukje oplichting. Dit keer is het een piramidespel genaamd We Share Crowdfunding, ook wel geschreven als We$share Crowdfunding.

We$hare Crowdfunding is een piramidespel onder het mom van 'crowdfunding'. Het heeft echter niets met crowdfunding te maken.

De projecten die op de site staan zijn niet eens publiek toegankelijk. Oftewel, de crowd kan ze niet eens zien. Zelfs al zou er een legitiem project dat financiering nodig heeft op staan -maak je niet druk, die staan er niet op-, dan zal hij nooit het publiek kunnen bereiken. De hele definitie van crowdfunding wordt door We$hare naast zich neer gelegd.

Dat het niets met crowdfunding te maken heeft blijkt ook als je het verdienmodel ontleed. Als je mee wilt doen moet je eerst verplicht betalen aan zogenaamde crowdfunding projecten op het platform. Het geld dat je betaald aan een project wordt verdeelt over dat project en alle projecten die boven dat project in de piramide staat, plus natuurlijk een forse commissie voor de eigenaar van We$hare. Het geld wordt als het ware over de piramide verdeelt.

In dit schema moet je dus geld inleggen en dat geld wordt verdeeld over de mensen boven jou in de piramide. Jij moet ook weer mensen werven en hun geld wordt dan ook weer verdeeld over de mensen boven jou in de piramide. Je moet ook steeds weer bij betalen om in het volgende niveau van de piramide terecht te komen. In deze video wordt dat uitgelegd: dropbox.com/s/qa4li6kjy4lhfdf/Detailed%20CrowdFunding%20Donation%20Distribution%20Formula.mp4?dl=0

We$hare gebruikt het woordje crowdfunding dus slechts als dekmantel voor hun piramidespel.

Dit soort constructies zijn illegaal en storten in als er niet genoeg aanwas van nieuwe leden is.

Dit project is een kopie/herstart van een reeds ingestort piramidespel, Goldcrowdfunding. Dat piramidespel is binnen een jaar na oprichting geklapt. De domeinnaam van goldcrowdfunding verwijst nu naar de site van wesharecrowdfunding. De oplichters doen dus hetzelfde trucje nog een keer, onder een andere naam.
Kopieën van piramidespellen houden het in de regel nog korter uit, deze zal dus waarschijnlijk binnen een jaar ook weer exit zijn.

Review op BehindMLM

 
Geplaatst : 22/06/2015 12:25 am
(@megasponsor)
Berichten: 1
New Member
 

Dankjewel voor de waarschuwing...

 
Geplaatst : 05/07/2015 10:50 am
(@mlmscam)
Berichten: 2
New Member
 

Wat een onzin, een verhaal wat wederom niet op feiten is gebaseerd, net als zo vele topics wat je hier start admin. . . het is algemeen bekend dat deze website juist is opgezet om mlm, networkmarketing in de grond te duwen, niks van ditsoort bedrijven zouden werken volgens deze site. . hmmm raar. Ik weet wel beter.

Weshare is een fantastisch concept ! Piramide?? BEWIJS DIT MAAR?

U zegt verschillende dingen wat helemaal niet kloppen:
Als je mee wilt doen moet je eerst verplicht betalen aan zogenaamde crowdfunding projecten op het platform. Het geld dat je betaald aan een project wordt verdeelt over dat project en alle projecten die boven dat project in de piramide staat, plus natuurlijk een forse commissie voor de eigenaar van We$hare. Het geld wordt als het ware over de piramide verdeelt.

Als je mee wilt doen, hoef je NIET verplicht te betalen? Je kan starten voor $ 200 $ 50 of $ 0 . . . oke, bij welk piramide spel kan je starten met $ 0 . .

Een forse comissie voor de eigenaar van we share . . . .

Weshare verdeelt 100 procent van het geld over projectmanagers. . .
Welk piramidespel betaald 100 procent uit. . .

Zo zijn er nog tal van antwoorden waarom DIT GEEN PIRAMIDE SPEL IS !

In welke piramide spel kan je als je later bent ingeschreven. . . meer ontvangen dan diegene die boven je staan. . . .

Sinds wanneer is doneren een piramide spel. . . Mag jij doneren.. JA. . . Mag jij donaties ontvangen. . . JA. . .

Kankerfonds. . . Hart stichting. . . Giro weet ik wat. . . . Doneert men daar heen. . JAAAA. . ONTVANGEN DIE DIRECTEUREN NIET BAKKEN VOL MET GELD. . JAAA. . IS DAT DAN OOK EEN PIRAMIDE SPEL. . .

En zo kan ik blijven door gaan.

Uiteraard wordt dit ook weer een mega grote discussie op dit forum, want daar is deze site namelijk voor gemaakt. .

 
Geplaatst : 06/07/2015 11:12 am
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

MLMscam, als je de moeite had genomen om de bron van dit artikel te lezen, dan had je kunnen zien dat het artikel op feiten gebaseerd is. Wellicht had je daar geen zin in of misschien kan je geen Engels. Ik zal nogmaals even een korte samenvatting geven:
De man achter We$share Crowdfunding heeft vaker piramidespellen opgezet en heeft bovendien voordat hij We$share opzette een concept gehad dat 100% gelijk was aan We$hare, namelijk Goldcrowdfunding. Dat bleek achteraf ook een piramidespel te zijn, toen de hele boel in elkaar donderde nadat er te weinig nieuwe leden mee deden aan het spelletje. Verder blijkt uit het compensatieplan van We$hare overduidelijk dat het een piramidespel is, naast het feit dat alle zogenaamde crowdfunding projecten op hun website volledige onzin zijn.

Je zegt dat je niets hoeft te betalen om meet te doen. Dat staat haaks op de "give first, then receive" slogan van We$hare crowdfunding. Toch, je kan jezelf inderdaad aanmelden zonder te betalen. Echter, zoals jij als deelnemer zou moeten weten en zoals net gezegd, is de Donation Distribution Formula (aka het compensatieplan) gebaseerd op het eerst betalen en dan ontvangen principe. Betaal je dus niets, dan ontvang je ook niets. Mocht je dit gemist hebben, hier wordt het nog even uitgelegd:
https://www.dropbox.com/s/qa4li6kjy4lhfdf/Detailed%20CrowdFunding%20Donation%20Distribution%20Formula.mp4?dl=0
Je ziet daar ook keurig netjes de piramide uitgetekend worden. Je moet eerst geld betalen, dan krijg je van 2 mensen onder je geld, dan moet je weer geld betalen, dan krijg je van 4 mensen onder je geld, dan moet je weer betalen, dan krijg je van 8 mensen geld, enzovoort, enzovoort.
Los daarvan heeft het natuurlijk weinig met crowdfunding te maken als je eerst moet betalen om geld te krijgen. Iemand die een crowdfunding project start die is juist op zoek naar geld. En iemand die geld doneert aan een legitiem crowdfunding project, doet dat nooit omdat hij verwacht er meer geld voor terug te krijgen.
Als het geld dat jij voor jouw zogenaamde project krijgt dan ook nog eens afhankelijk is van andere projecten die onder jouw in de piramide staan, welke ook nog eens moeten betalen, dan kunnen we met zijn allen vast stellen dat het echt helemaal niets met crowdfunding te maken heeft.
Deze bevinding wordt bevestigd als we constateren dat op de site van We$hare ook nog eens geen enkel project openbaar te zien is. Oftwel, de crowd kan hun funding niet eens aan een project dat ze leuk vinden geven!

Je zegt dat We$hare 100% uitbetaald en dat zou blijkbaar verklaren dat het geen piramidespel is. Behalve het feit dat het niet waar is dat We$hare geen commissie heft, is het onzin dat te stellen. Hoeveel een schema uitbetaalt heeft niets te maken met of het wel of geen piramidespel is. Er zijn namelijk ook zat piramidespellen die veel méér dan 100% van de inleg van hun leden uitbetaalden. PlanB4You bijvoorbeeld, die gaf een fors rendement op de inleg. Probleem was dat dat rendement rechtstreeks afkomstig was uit de inleg van de nieuwe leden. Op bepaald moment komen er te weinig nieuwe leden bij waardoor de piramide instort.

Je zegt dat je meer kan verdienen dat diegene boven je. Er zijn zat andere piramidespellen waarbij dat het geval is. Zo lang jij maar genoeg mensen werft kan jij in veel piramidespellen meer verdienen dan diegene boven je. Al is dat bij We$hare wel heel moeilijk, gezien hun Donation Distribution Formula die het geld over meerder lagen uitsmeert.

Je vergelijking met een goed doel die slechts donaties ontvangt slaat helemaal nergens op. Zoek even de definitie van een piramidespel op en je weet waarom.

Je zegt ook dat je nog veel meer redenen kan bedenken waarom We$hare geen piramidespel is. Aangezien met deze post al jouw argumenten van tafel geveegd zijn, wil je die vast wel met ons delen.

 
Geplaatst : 06/07/2015 7:40 pm
(@mlmscam)
Berichten: 2
New Member
 

Mensen denken te weten hoe het zit, maar weten niets ervan. .

Je zegt : De man achter We$share Crowdfunding heeft vaker piramidespellen opgezet en heeft bovendien voordat hij We$share opzette een concept gehad dat 100% gelijk was aan We$hare, namelijk Goldcrowdfunding. Dat bleek achteraf ook een piramidespel te zijn, toen de hele boel in elkaar donderde nadat er te weinig nieuwe leden mee deden aan het spelletje. Verder blijkt uit het compensatieplan van We$hare overduidelijk dat het een piramidespel is, naast het feit dat alle zogenaamde crowdfunding projecten op hun website volledige onzin zijn.

De eigenaar van weshare ( JC HILL ) staat met zijn eigen gezicht op de websites. . . Beetje raar niet? Als ik de boel zou willen oplichten, zou ik zeer zeker niet op de website aangeven wie ik ben !?

En nu komt de verwarring van dat artikel, DE PARTNER van JC HILL. . heeft inderdaad fraude gepleegd in het goldcrowdfunding concept. . en is daar ook voor gearresteerd! JC de eigenaar van we share, heb ik vaak genoeg gesproken via Skype, en nogmaals als je de boel toch wilt oplichten. . ga je niet met iedereen skypen, en je gezicht op de site publiceren?!

De video waar een man een boel cijfers opschrijft, is dat volgens jou het officiële compensatieplan?? Dat is gewoon een youtube video van iemand die een eigen berekening maakt man? En daarop baseer jij dat het OVERDUIDELIJK een piramidespel is? Nou, goede bron van bepaling zou ik zeggen.

Je zegt naast het feit dat alle zogenaamde crowdfunding projecten op hun website volledig onzin zijn. . . WIE ZEGT DAT?? Dat is wat ik bedoel, pure speculatie, geen feiten ! ! Ik ken een man die heeft een debitcard van we share, en is samen met mij gaan pinnen. . dat zijn feiten ! Het werkt ! Je kan er geld mee binnenkrijgen voor je project, dat is en blijft gewoon een FEIT. En er zijn genoeg mensen die reeds hun projecten al bereikt hebben, bewijzen genoeg. Ik zelf ontvang mijn debit card deze week, en ik zal met alle plezier een video maken als ik ga pinnen, ik zal hem plaatsen op youtube en hier een link plaatsen, VEEG DAT ARGUMENT DAN MAAR EENS VAN TAFEL ! Puur FEIT !

Je zegt: Je moet eerst geld betalen, dan krijg je van 2 mensen onder je geld, dan moet je weer geld betalen, dan krijg je van 4 mensen onder je geld, dan moet je weer betalen, dan krijg je van 8 mensen geld, enzovoort, enzovoort.
Los daarvan heeft het natuurlijk weinig met crowdfunding te maken als je eerst moet betalen om geld te krijgen. Iemand die een crowdfunding project start die is juist op zoek naar geld. En iemand die geld doneert aan een legitiem crowdfunding project, doet dat nooit omdat hij verwacht er meer geld voor terug te krijgen.

Je snap er werkelijk geen bal van OMG, wat zou sneller werken?? Crowdfunding project opstarten en hopen dat mensen doneren? Of Project opstarten en mensen de kans geven om hun eigen project ook te starten voor $ 200,-?? En ja natuurlijk eerst geven dan ontvangen ! Wat is daar mis en illigaal en piramide aan? Je helpt eerst andere mensen met hun project om vervolgens je eigen project te realiseren. . Beter kan niet in mijn ogen??

En ja welke piramide keer 100% uit?? Daar blijf ik zeker bij, we share krijgt geen commissie ! Ik zou niet weten van welk geld hun commissie moeten krijgen als elke 200,- wordt verdeel over 3 andere projecten?? Dat is feit, dat is niet anders. JA MAAR HOE VERDIENT WE SHARE DAN?? is de vraag.. . ZE HEBBEN ZELF OOK 3 PROJECTEN ! Net als iedere andere projectmanager.

Dan kom je de hele tijd met planb4you, daar praat ik niet over, ik heb het over We Share.

Mijn vergelijking met een goed doel zou nergens op slaan? hmmmm Nee klopt blijf maar de "goede doelen" flink doneren en doneren, wat daar aan de strijkstok blijft hangen hohhh jongens MILJOENEN !!!! Miljoenen wereldwijd gaan naar die dikkoppen "BOVENAAN IN DE PIRAMIDES" nee maar daar mag niemand over praten, dat is volkomen normaal, dat is geen piramide, nee dat zij goudeerlijke goede doelen, waar 100% van het gedoneerde geld naar de kindjes, of wat dan ook gaan ! TUURLIJK!
DAT IS PAS PURE OPLICHTERIJ ! DAS FEIT !

Dus nee kerel, niet al mijn argumenten veeg je even van tafel af haha

Zo als ik al eerder aangaf mensen, deze site is er puur voor gemaakt om mlm of networkmarketing bedrijven de grond in te boren, ik bedoel surf eens rond op deze site, alleen maar negatieve posts. . Geloof je het zelf. . volgens mij ben je in het verleden eens flink opgelicht geworden door een echt piramide spel en daarom de pest erin hebt gekregen en zo een site bent gaan starten.

Maar goed, ieder zijn ding, ik wou gewoon even de mensen die dit lezen laten zien dat we share een heel aardig concept is, waar je veel mensen mee kunt helpen, en uiteindelijk ook jezelf kan helpen ! Ik geef donaties en ontvang donaties niets meer niets minder. . Wat is daar illegaal aan? IK VIND HET EEN PRACHTIG CONCEPT !

Verder ga ik nog geen seconde meer tijd spenderen aan dit forum, ik zal nu weer een tegenbericht krijgen met allemaal zogenaamde feiten waarom het toch een piramide is, jong doe je best, ik heb mijn zegje gedaan. Dit is mijn laatste post!

Onderaan in de piramide staan is nooit goed haha als je bovenin staat krijg je geld wordt gezegd. . nou mensen wordt wakker 80 % van ons staan momenteel op de laagste trede in de piramide. . waar werk je nu? En voor wie werk je? Die staat boven jou niet waar? Die verdient meer geld dan jou niet waar? En de man daarboven dan? Die verdient nog meer geld niet waar? WAKE UP de hele economie is een "PIRAMIDE" maar dat is natuurlijk wel legaal. . I REST MY CASE

 
Geplaatst : 07/07/2015 10:27 am
(@bart_b)
Berichten: 55
Trusted Member
 

Meen je dat nu? Omdat bekend is wie er achter zit, kan het geen oplichting zijn?

Johny Schrabregs van PlanB4you: wordt straks berecht
Bernard Madoff: 150 jaar gevangenisstraf
Charles Ponzi: verschillende gevangenisstraffen
Er zijn honderden oplichters veroordeeld die hun gezicht op hun "programma" hadden geplakt.

Verder: laten we de crowdfundinvalshoek even buiten beschouwing want het maakt helemaal niks uit waarvoor je "crowdfundt", je doel heeft geen invloed op de hoeveelheid geld die je binnenkrijgt.

Wat er dan heel gesimplificeerd (want dat is precies nodig voor jou) overblijft is een illegaal cash gifting systeem:
- Persoon A start
- Persoon B start en geeft A 200 EUR
- Persoon C start en betaalt A en B ieder 100 EUR
- oei, er komen geen leden meer bij
Eindresultaat: Persoon A heeft winst, persoon B heeft de helft van de inleg terug, persoon C is alles kwijt.

En waarom heet dit een piramide? Omdat de basis veel groter is dan de top. Er zijn dus veel meer mensen die verliezen dan mensen die winnen.

Waarom gaat die vergelijking natuurlijk niet op met je werksituatie? Omdat je in een werksituatie altijd betaald krijgt. Misschien niet zoveel als je baas, maar er zijn eerlijke afspraken en je weet op voorhand hoeveel je op het einde van de maand overhoudt.

In jouw scampiramide verdient de top veel geld, de mensen net daaronder wat minder en de mensen daaronder, die krijgen helemaal niks, verliezen hun vrienden en vervreemden van hun familie omdat ze iedereen constant lastig vallen met hun oplichtverhaaltjes.

 
Geplaatst : 07/07/2015 4:41 pm
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Ik denk dat Bart zijn voorbeeld over oplichters die zichzelf graag in de schijnwerpers zetten duidelijk genoeg is. Geloof nooit iemand op zijn blauwe ogen als hij geld van je wilt hebben is een gouden advies om je geld niet kwijt te raken. Veel oplichters zijn narcistisch en zetten zichzelf juist graag in het middelpunt van de belangstelling. Ten eerste omdat dat vertrouwen wekt bij goedgelovige mensen, maar ook omdat de oplichter kickt op aandacht. In veel piramidespellen wordt de oplichter namelijk aanbeden door de volgers, als in een sekte.

De video waar een man een boel cijfers opschrijft, is dat volgens jou het officiële compensatieplan?? Dat is gewoon een youtube video van iemand die een eigen berekening maakt man?

Mocht je denken dat het compensatieplan verkeerd uitgelegd is in die video, voel je vrij om het hier alsnog uit te leggen en te onderbouwen. Vooralsnog sluit de video die wij vermeldden precies aan bij de andere video's en informatiepagina's waar de verschillende trappen uit de piramide van de Donation Distribution Formula uitgelegd worden.

Je zegt naast het feit dat alle zogenaamde crowdfunding projecten op hun website volledig onzin zijn. . . WIE ZEGT DAT?? Dat is wat ik bedoel, pure speculatie, geen feiten ! !

Wel, elk zogenamad project bestaat uit 1 of 2 plaatjes en dan een regeltje of 2 tekst. Meer niet. Dat zou je moeten weten, aangezien jij waarschijnlijk ook zo'n prutjsprojectje voor de show getikt hebt. Plaats jij anders even een screenshot of link naar jouw project, zodat we allemaal kunnen zien hoe echt jouw project is. Dan plaats ik daarna 4 screenshots van 4 willekeurige projecten die zelfs door de kleuterjuf afgekeurd zouden worden als werkstukje, laat staan dat iemand die geld heeft er geld aan zou willen doneren.

Je snap er werkelijk geen bal van OMG, wat zou sneller werken?? Crowdfunding project opstarten en hopen dat mensen doneren? Of Project opstarten en mensen de kans geven om hun eigen project ook te starten voor $ 200,-??

Nee, jij snapt er geen bal van. Bij legitieme crowdfunding steek je veel tijd in een goed verhaal, filmpje en illustraties ter uitleg van jouw project. Vervolgens hoop je inderdaad dat mensen onder de indruk zijn van jouw verhaal en daarom geld doneren. Zoals je kan zien bij bijvoorbeeld Kickstarter werkt dat prima om geld binnen te halen voor goede projecten.

Bij We Share doneert men slechts omdat ze geld willen ontvangen van andere mensen. Het boeit ze geen fluit aan wat voor project ze doneren, sterker nog, ik ben er vrij zeker van dat je dat niet eens weet, omdat het geld over de piramide uitgesmeerd wordt. Mensen betalen slechts omdat ze hopen rijk te worden aan de mensen die na hun aan dit piramidespel mee doen.

Nu zeg je opeens dat je het eens bent met onze opmerking over dat je eerst moet geven en dan pas geld kan ontvangen. Dat staat haaks op jouw eerdere bewering dat je voor 0 euro mee kan doen. Feitelijk kan je dat dus niet, als je geld wilt ontvangen.

! Ik ken een man die heeft een debitcard van we share, en is samen met mij gaan pinnen. . dat zijn feiten ! Het werkt !

Lieve schat, dat is het enige argument waar ponzi aanhangers mee komen. Lees dat topic door om te leren waarom het argument dat ze uitbetalen je juist tegenwerkt als je wilt bewijzen dat het legitieme business is wat je aan het promoten bent.

Verder is een Debit Card bij een MLM bedrijf een red flag. Lees hier waarom debit cards not done zijn.

Jij bevestigt dat onbedoeld door dit te zeggen:

Ik zelf ontvang mijn debit card deze week

Debit cards worden door oplichters gebruikt als vertragingstaktiek bij het uitbetalen, door er langer over te doen om de kaart te leveren en door de maatschappij die de kaart uitgeeft de schuld te geven als jouw geld te laat er op gezet wordt. Het is onzinnig om zo'n kaart te introduceren, het is voor beide partijen immers veel makkelijker als het geld gewoon gestort wordt op je bankrekening.

Dan kom je de hele tijd met planb4you, daar praat ik niet over, ik heb het over We Share.

Typisch dat jij dat moet zeggen, aangezien jij met scheve vergelijkingen met goede doelen en normale bedrijven aan komt. Dat terwijl PlanB4You en WeShare een paar treffende overeenkomsten hebben;
In beide gevallen is er een compleet onzinnig systeem opgetuigd om mensen zogenaamd geld te laten verdienen door ze eerst te laten betalen. Bij PlanB4You klikken op banners, bij WeShare het maken van een bogus crowdfunding project.
In beide gevallen zijn de mensen die er intrappen niet vatbaar voor redelijke en logische argumenten.
In beide gevallen wordt er slechts aangevoerd dat ze uitbetalen als hoofdreden om er aan mee te doen
In beide gevallen is de directeur gewoon bekend (en gelooft iedereen er daarom in??)
In beide gevallen gaat het slechts om een toneelstukje om geld bij de massa van de deelnemers te onttrekken en aan een klein gedeelte van de deelnemers te geven.

Over de misplaatste vergelijking tussen een normaal bedrijf en een MLM/piramidespel is al een apart topic. Daar mag verder over die vergelijking gepraat worden.

Over de motivatie van mlmforum.nl en waarom deze site opgericht is zijn aparte topics, als je daar wat over te vertellen hebt mag dat in die topics, niet hier.

 
Geplaatst : 07/07/2015 6:43 pm
(@elsje)
Berichten: 19
Active Member
 

Ter info:
Geld voor elkaar. Je moet geld lenen van investeerders en dit met rente terugbetalen. Ook de investeerders lopen hier een risico als men het het niet terugbetaald. Wordt duidelijk gecommuniceerd op de website. Inschrijfkosten privé project 125 euro / zakelijk 349 euro
https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/tarieven.aspx

World of crowdfunding. Je staat 6% van je opbrengst af aan de oprichter van deze vorm crowdfunding. Bij 10.000 euro is dat al 600 euro.
http://www.worldofcrowdfunding.com/faq#faq-10

Kickstarter: 17% van de projecten slaagde maar vorig jaar en verder ben je heel veel geld kwijt aan de kosten die je hiervoor moet maken.
http://www.bright.nl/wat-er-overblijft-van-een-kickstarter-financiering

WeShare Crowdfunding: Je doneert 200 dollar (+ 8,50 administratiekosten) aan iemand die jij kent. Je hoeft geen zieltjes te winnen door iets weg te geven (wat ook weer geld kost). Je kan door doneren en tussentijds je inleg terughalen via je paypal of debit card.

Voor al deze systemen is het dat er mensen moeten zijn die geld geven. Overal moet je hopen op winst. Als ik mijn eigen onderneming op wil zetten, moet ik ook hopen op winst. Dat wordt betaald door mensen en aangezien ik een dienst lever krijgen mensen niets rechtstreeks in handen. Ik help ze om verder te komen als coach.

En zoals ik in een andere draad ook al heb aangegeven. Ga eerst achter de waarheid aan voordat je meningen en uitlatingen doet die niet kloppen.

Vriendelijke groet,
Elsje

 
Geplaatst : 13/08/2015 5:32 pm
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Elsje, behalve dat We$hare het woordje 'crowndfunding' in haar naam heeft zitten en die term graag gebruikt, heeft het helemaal niets met crowdfunding te maken. Dat is in dit draadje al duidelijk uitgelegd en door niemand betwist. Je vergelijkingen met crowdfundingplatformen slaat dus helaas nergens op.

Je maakt ook een vergelijking met het opstarten van een eigen onderneming. Die vergelijking slaat ook nergens op. Een MLM, ponzi of piramidespel (1 pot nat) heeft niets te maken met het drijven van een onderneming.

Los daarvan zeg je dat je slechts 200 euro plus administratiekosten hoeft te betalen. Als je het compensatieplan van We$hare bekijkt dan zie je dat je ontzettend veel meer moet betalen als je hoger in de piramide wilt komen, ergo, (meer) 'winst' wilt maken. Bekijk gerust het filmpje waarin een mede promotor van jou het uitlegt even, zodat je weet hoe het compensatieplan van dit piramidespel er uit ziet.

 
Geplaatst : 13/08/2015 8:43 pm
(@elsje)
Berichten: 19
Active Member
 

Een mening Admin, je hebt alleen een mening en meer is het niet want je kent inderdaad de feiten niet.
Bij WeShare doneer je in totaal net iets meer dan 20.000 dollar. Daarvan is 200 dollar (en geen euro zoals jij het zegt) uit eigen portemonnee. Normaliter gaf ik 200 euro per jaar aan de hartstichting / nierstichting. Dit jaar heb ik 200 dollar gegeven aan een project voor een meisje dat haar eigen fashionzaak op wilt starten en mijn eigen project ingeschreven. Uiteraard ben ik nog aan het door doneren van de centjes die op mijn account binnenkomen. Wel heb ik er alweer het geld uit wat ik erin gestopt heb, dus kan ik ook nog de nierstichting (die dit jaar aan de beurt was) blij maken. Verder komt er geld binnen en wordt er door gedoneerd. Tot het totaal doneren klaar is en alles wat dan nog binnen komt is voor mijn supergoed project (voor mijn eigen onderneming), tevens kan ik tussentijds ook wat opnemen zoveel ik wil alleen duurt het dan iets langer alvorens ik klaar ben met doneren (nog steeds niets meer uit eigen zak). En mensen die geen 200 dollar + admi. kosten kunnen missen moeten hier niet aan beginnen.

Ponzi, piramide het zijn verschrikkelijke praktijken en daar kan ik wel mijn mening over hebben uit ervaring. Ik snap dus heel goed dat je mensen wilt waarschuwen. Maar zorg dan eerst dat je echt alle ins en outs weet.

Wat ik doe, is dit soort zaken uitproberen. Werkt het niet, dan waarschuw ik mee. Werkt het wel zal ik dat ook vertellen. En WeShare werkt, echter als de mensen niets doen voor hun crowdfunding werkt het inderdaad niet, zo ook niet de rest van alle crowdfunding, dus wel degelijk een goed vergelijk. Dus als 1 persoon zich inschrijft voor 200 dollar en deze betaald en die heeft 10 personen die zich willen inschrijven maar jou tegenkomen en jij hersenspoelt ze dat dit volgens JOUW mening een piramide is dan denk jij dat je 10 mensen "gered" heb maar uiteindelijk heb jij iemand benadeeld. Draai jij dan op voor het verlies van deze persoon?

Meningen, meningen, meningen, oordelen, oordelen, oordelen, veroordelen. Dat is alles wat ik hier tref op deze site. Geen bewijzen niets. Als jij zo overtuigd ben van je gelijk: Bewijs mij maar aan de hand van documentatie en uitspraken van rechters dat WeShare niet klopt. Pas dan zal ik mijn mening herzien. Internet is een waar nest van meningen en uitingen, en zeker dit soort platforms.

 
Geplaatst : 14/08/2015 10:43 am
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Ponzi, piramide het zijn verschrikkelijke praktijken en daar kan ik wel mijn mening over hebben uit ervaring. Ik snap dus heel goed dat je mensen wilt waarschuwen. Maar zorg dan eerst dat je echt alle ins en outs weet.

Als je even door onze site heen bladert dan zie je dat wij er nog nooit naast zaten. Voor een buitenstaander is een piramidespel of ponzischema vrij eenvoudig te herkennen.

Wat ik doe, is dit soort zaken uitproberen.

Daarmee maak jij ook slachtoffers als jij bijvoorbeeld via je facebook pagina je vrienden verleidt om mee te doen aan dit soort praktijken. Als het achteraf een piramidespel of ponzischema blijkt te zijn, dan ben jij verantwoordelijk voor de schade die jouw 'vrienden' geleden hebben.

Dus als 1 persoon zich inschrijft voor 200 dollar en deze betaald en die heeft 10 personen die zich willen inschrijven maar jou tegenkomen en jij hersenspoelt ze dat dit volgens JOUW mening een piramide is dan denk jij dat je 10 mensen “gered” heb maar uiteindelijk heb jij iemand benadeeld. Draai jij dan op voor het verlies van deze persoon?

Dat is een vrij bizarre hersenkronkel. Als mensen besluiten af te zien om mee te doen aan We$share omdat ze onze site gelezen hebben, dan hebben ze 200 dollar bespaard. Er is geen geld uitgegeven dus er kan geen sprake zijn van verlies. Als ze wél mee doen, dan zijn ze 200 dollar kwijt. Ze moeten dan nog maar zien of dat geld terug komt. Onder andere op basis van onze bevindingen kunnen mensen besluiten of ze wel of niet mee gaan doen.

Je hebt het over hersenspoelen wat wij zouden doen. Wij bieden slechts een website aan waar wij geheel kosteloos en belangeloos onze bevindingen neer zetten. Doe er mee wat je wilt. De promotor van We$hare is per definitie niet belangenloos, omdat hij geld verdient als jij je geld aan hem geeft. Weeg dat even tegen elkaar af.
Ironisch genoeg doen We$hare en haar promotors aan bijeenkomsten waar inspirators op het podium staan. Daar is in vrij grote mate sprake van milieu control; vragen stellen kan niet of beperkt en er wordt voor jou bepaald wat je wel en niet zou mogen weten. Lees dit eens door: http://mlmforum.nl/de-sekte-die-mlm-heet/ . Juist bij schema's zoals We$hare is in grote mate sprake van hersenspoeling.

Waar je waarschijnlijk op doelt is dat in jouw beleving iedereen winst zou maken in We$share. Een eenvoudige beredenatie kan laten zien dat dat nooit het geval kan zijn. Immers, je verdient pas geld als je meer dan 1 iemand anders ingeschreven hebt. Echter, op gegeven moment dienen zich geen nieuwe leden meer aan. Het schema is ingestort, failliet, of de hele wereld doet al mee.
Mensen die 1 of minder mensen ingeschreven hebben (of die betaald hebben voor een hoger niveau en het overeenkomstig aantal benodigde mensen om die kosten er uit te halen nog niet ingeschreven hebben) die maken dan verlies.
De groep mensen die verlies maken is altijd de grootste groep. Statistisch gezien maakt minimaal 2 op de 3 mensen in ieder geval verlies, omdat je meer dan 1 andere persoon nodig hebt om winst te maken. Jij heb dan dus winst, de twee andere mensen nog niet.

Blijkbaar denk je nog steeds dat We$hare een crowdfunding platform is. Als dat zo is, en jouw (en andere projecten) worden door 'de crowd' gefinancierd.. waarom is geen van de projecten dan openbaar?
Omdat de projecten niet openbaar zijn en niet iedereen die dat wilt geld kan doneren aan een project, is er geen sprake van crowdfunding.
Er is slechts sprake van het werven van mensen die zogenaamd een project opzetten om dan andere mensen te werven die precies hetzelfde moeten doen. Dat heeft helemaal niets met crowdfunding te maken, maar is een piramidespel.

 
Geplaatst : 14/08/2015 12:00 pm
(@elsje)
Berichten: 19
Active Member
 

Je hebt geen idee waar je over praat Admin. Je denkt alles beter te weten, maar zet tegenover de mensen die wel crowdfunden via WeShare jezelf compleet voor gek. Ik zou wel eens willen weten wie jij in het echt bent. Of je dan ook nog zo betweterig bent. Een inspirator op het podium....whahahaha.....lol....nee hoor, geen podium, geen inspirator, wel iemand die mensen op een normale manier uitlegt hoe het werkt en ieder kan en mag zelf bepalen of je wel of niet inschrijft. Zeker nog nooit van TITAN gehoord? Dat was pas een piramidespel en JA, daar ben ik geld mee verloren. Als je TITAN gekend heb dan weet je pas waar je over praat. Dat was half jaren 90.

 
Geplaatst : 20/08/2015 3:03 pm
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Als je aan TiTAN mee gedaan hebt dan moet het voor jou een fluitje van een cent geweest zijn om de overeenkomsten met weshare en alle ander oplichtingspraktijken waar jij aan mee doet, te zien. Waarom zet je de overeenkomsten niet even op een rijtje, Elsje?

 
Geplaatst : 24/08/2015 4:43 pm
(@elsje)
Berichten: 19
Active Member
 

Oh Admin, dat is geen enkel probleem want dat heb ik een tijdje terug voor mezelf al op papier gezet. De enige overeenkomst van WeShare met TITAN is het aanwerven van mensen.

TITAN: WeShare Crowdfunding

*Inleg: grote sommen geld (6000 gulden) *Laagdrempelige DONATIE van $200,-
*Risico en rendement niet in verhouding *Rendement is enorm t.o.v. $200,-
*Inleg direct naar TOP / TOP betaald uit *Donatie naar project waaraan jij wilt geven
*Oprichter ontvangt meeste geld *Omvang donatie afhankelijk van opbouw groep
*Werking spel bij enkelen bekend *Iedereen weet precies hoe het werkt
*Inschrijven kan alleen op gesloten bijeenkomst *Inschrijven kan overal en altijd
*Bijeenkomsten worden bewaakt *Bij een bijeenkomst is eenieder vrij om te gaan
*Overeenkomst tot deelname tekenen *Geen overeenkomst wel inschrijfformulier
*Geen bedenktijd *Bedenktijd zolang je wilt
*Men gaat mee naar de bank voor een lening *Geen lening. Heb je het geld niet,
niet inschrijven
*Psychische druk *Geen psychische druk, je hebt alle vrijheid
*Op uit de school klappen staan boetes *Hele concept mag open en eerlijk overal verteld
*Verplichting anderen te werven *Geen VERPLICHTING, maar is wel handig
*Deelnemer opgehemeld, weigeraar = loser *Respect voor elkaar of je nu wel of
niet deelneemt
*Contante betaling (niet via pin of bank) *Betaling via bank/creditcard/paypal

Bij Weshare zijn er 3 facetten nodig om je te kwalificeren om ook donaties te mogen ontvangen:
1: Inschrijving van je project
2: Donatie aan een ander project
3: Eén persoon via jou inschrijven. Dus geen twee. 1 persoon is voldoende (mensen mogen er meer aansluiten).

Admin, ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en je nu je ongezouten mening zou willen herzien en eens ophoud om alles als piramidespel te bestempelen zonder te weten hoe een ECHT piramidespel in elkaar steekt. Het is geen pretje hoor om onder psychische druk te moeten tekenen en te betalen. Ik heb me jarenlang kapot geschaamd dat ik toen daar in gevangen ben geweest. Nu weet ik wel beter door WeShare en DirectPayBiz en PlanB4You. Daar is geen psychische druk. Iedereen is vrij van keuze.

Met vriendelijke groet,
Elsje

 
Geplaatst : 27/08/2015 9:22 pm
(@elsje)
Berichten: 19
Active Member
 

Ik had alles netjes in 2 rijtjes gezet maar dat blijkt op deze site niet te werken....helaas....dan maar anders:

TITAN:
*Inleg: grote sommen geld (6000 gulden)
*Risico en rendement niet in verhouding
*Inleg direct naar TOP / TOP betaald uit
*Oprichter ontvangt meeste geld
*Werking spel bij enkelen bekend
*Inschrijven kan alleen op gesloten bijeenkomst
*Bijeenkomsten worden bewaakt
*Overeenkomst tot deelname tekenen
*Geen bedenktijd
*Men gaat mee naar de bank voor een lening
*Psychische druk
*Op uit de school klappen staan boetes
*Verplichting anderen te werven
*Deelnemer opgehemeld, weigeraar = loser
*Contante betaling (niet via pin of bank)

WeShare:
*Laagdrempelige DONATIE van $200,-
*Rendement is enorm t.o.v. $200,-
*Donatie naar project waaraan jij wilt geven
*Omvang donatie afhankelijk van opbouw groep
*Iedereen weet precies hoe het werkt
*Inschrijven kan overal en altijd
*Bij een bijeenkomst is eenieder vrij om te gaan
*Geen overeenkomst wel inschrijfformulier
*Bedenktijd zolang je wilt
*Geen lening. Heb je het geld niet, niet inschrijven
*Geen psychische druk, je hebt alle vrijheid
*Hele concept mag open en eerlijk overal verteld
*Geen VERPLICHTING, maar is wel handig
*Respect voor elkaar of je nu wel of niet deelneemt
*Betaling via bank/creditcard/paypal

Een bijeenkomst bij TITAN was ook altijd met grote poeha op het podium. Uiteraard zijn er ook mensen die WeShare uitleggen. Dat is gewoon een informatiemiddag/avond. Gebeurt ook bij mensen thuis. Gewoon een gezellig avondje zonder mensen met poeha over een dikke vette SUUUBARUUUUU auto.....ik hoor het die vent op dat podium nog roepen nadat hij met de opkomstmuziek van Elvis op het podium is geklommen.
Als je ziet wat voor auto een van de mensen die voor een groep de informatie geeft van WeShare heeft dan lach je je driedubbel in de rondte want dat ding is rijp voor de sloop....alleen het rijd nog wel. Die gebruikt het geld voor zijn project en niet voor een nieuwe auto, en ik weet het want ik ken diegene waar ik het over heb persoonlijk.

 
Geplaatst : 27/08/2015 9:30 pm
Pagina 1 / 2
Deel: