FGXpress, Forevergr...
 
Meldingen
Alles wissen

FGXpress, Forevergreen, powerstrips ervaringen en feiten

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
6,068 Bekeken
(@admin)
Berichten: 246
Estimable Member Admin
Topic starter
 

Op ons artikel Wat is het beste MLM bedrijf? reageerde ene Steven. Hij vindt dat FGXpress het beste MLM bedrijf ter wereld is. Wat nogal opmerkelijk is, is dat hij zijn betoog vol duwt met kleuter logica zeer weinig feiten, laat staan feiten die er toe doen.
De quotes in dit bericht zijn afkomstig van de reactie van Steven.

Wat wordt er precies verkocht? Waarom is dat een goed product/dienst?
-powerstrip, een nieuw gepatenteerd product (voor 20 jaar) deze verzachten allerij pijnen en herstellen de huid in record tempo (waarom? omdat het product gewoon werkt)

Steven vindt "omdat het gewoon werkt" blijkbaar een prima redenatie. Veel kleuters zullen zo'n redenatie misschien accepteren van hun vader, maar een volwassen vent die "daarom" als reden aanvoert naar andere volwassenen, kan je toch nauwelijks serieus nemen. Elk bijdehand kind kent het riedeltje "daarom is geen reden, als je van de trap af valt ben je snel beneden", als hun vader "daarom" aanvoert als reden.

Welke verplichtingen heb je nog meer?
- Geen enkele, ze gaan er gewoon vanuit (indien je centen wil verdienen) dat je enkel enthousiast met hun product kan omgaan en promoten als je het zelf gebruikt.Dus werwacht men dat je minstens 1 pakje per maand zelf aankoopt aan €48 (dewelke je uiteraard ook kan uitdelen om nieuwe klanten te werven)

Het kost niks, maar je moet wel even elke maand betalen. Moet ik hier nog verder op in gaan?

- Het Management team & Achtergrond, Forevergreen al 10 jaar in business, beursgenoterd bedrijf, aandelen afgelopen jaar met meer dan 400% gestegen (enkel Tesla deed beter)

Oe dat klikt spannend. Helaas is het niet helemaal waar wat Steven hier zegt. Bekijk hier de koers van ForeverGreen eens.
Je ziet dat de koers van Forevergreen het afgelopen jaar gestegen is met 20%. Niet met 400%. Ook is de koers het afgelopen half jaar gezakt met zo'n 50%. In 2013 is de koers dan weliswaar vervierdubbelt. Dat lijkt goed, maar vier keer niks is nog altijd niks. De koers was ooit zo'n 10 cent per aandeel waard. Als het dan opeens naar 40 cent per aandeel is, dan is het inderdaad een groei van 400% maar dan is het nog altijd niks waard. Daar naast, zoals een ieder met een beetje verstand van zaken moet weten, zegt de beurskoers eigenlijk niets over hoe goed een bedrijf bezig is. Met allerlei kunstgrepen kan een koers namelijk beinvloed worden. Bekijk voor de grap eens de koers van de afgelopen 10 jaar. Je ziet dan dat Forevergreen op haar hoogtepunt grofweg 2,70 dollar waard was. Nu is dat zo'n 0,90 dollar.
Wat nog veel gekker is, is dat de koers van dit bedrijf een paar keer enorm gestegen is. Dat gebeurd vaak als een bedrijf haar eigen aandelen terug koopt. Daarmee stijgt de koers enorm. Beursgenoteerde MLM bedrijven kopen vaak haar eigen aandelen terug nadat de koers helemaal naar de knoppen gegaan is.
Bekijk dan de koers van 2000 eens. Toen was het aandeel 65 dollar (geen centen, maar hele dollars!) waard. Met de redenatie van Steven is dit bedrijf in de afgelopen 15 jaar dus compleet geruïneerd...

Over het product vertelt steven alleen dat het product bij hem zelf werkt. Hij spreekt niet over enige wetenschappelijke onderbouwing van de medische claims die hij doet. Dat doet vermoeden dat het product nooit getest is en dat het, zoals bij de meeste MLM bedrijven ook het geval is, slechts een placebo betreft.

Verder heeft Steven geen enkele moeite gedaan om het product uit te leggen en te vertellen hoe of wat je er aan verdient. Hij vertelt enkel dat hij heel veel mensen ingeschreven heeft:

Heb dit product gewoon met veel enthousiasme aan 19 vrienden en famillieleden geintroduceerd, dewelke me allemaal dankbaar waren omdat ze ook geholpen waren en niet het gevoel haddden dat ik hun iets had aangesmeerd.

Ondertussen deze 19 in slechts enkele maanden gedupliceerd to een kleine 500 man in mijn donwline. Hoef zelf geen leads meer aan te brengen, gegarandeerd enkele honderden $$$ per week en mijn maandelijkse investering blijft slechts €48/maand.

Dit doet dus erg vermoeden dat we hier niet met MLM, maar met een piramidespel te maken hebben.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit bedrijf.

 
Geplaatst : 08/08/2014 10:19 pm
Deel: